Jag va full, och..

ja, alla ni där ute som varit otrogna nån gång, är detta en replik ni känner igen?
''Jag va full..''
många som berättar för sin partner att de vart otrogna brukar nämnligen använda sig av just denna replik.
jag har själv vart otrogen 2 gånger.
jag tycker att man självklart ska berätta detta för sin partner, men att dra till med denna replik är inget jag rekommenderar.
den är lika populär och trovärdig som ''det är inte du, det är jag'' osv.

jag gillar inte otrohet och har lärt mig min läxa.
jag gick länge och mådde dåligt över vad som hade hänt, även fast allt var glömt och förlåtet.
det tar mer skada på dig själv, än på din partner. det kommer alltid vara just DU som känner skuld och mår dåligt. alltid vara DU som har kvar minnesbilderna i huvudet. och det komemr alltid vara DU som kommer ihåg din partners ansiktsuttryck när du berättar.
och berättar du inte, kommer det bara vara värre.

min fråga är då:
är det någon här som vart otrogen? ni kan självklart vara anonyma.

Kommentarer
Postat av: anonymwannabe

läs mitt inlägg med Bara bilder,

& se om du förstår vad jag ville ha sagt!

2010-03-30 @ 12:11:56
URL: http://tthisisourlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja, det har jag varit.

Eller, otrogen är egentligen fel ord.

Nu låter det kanske som att jag skyller ifrån mig,

men det var ett riktigt komplicerat förhållande vi hade.



Vi hade hållt på i ungefär ett år, fast han hade dissat mig i snitt en gång i månaden.

På nyår var vi på samma fest, båda var fulla och han skrek åt mig att det var så jäkla över mellan oss osv, att det aldrig skulle funka.

Då på natten sov jag tillsammans med hans bror, och vi strulade. Men, som sagt komplicerat.

2010-03-30 @ 12:13:53
URL: http://-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0